Opatření pomůže zjednodušit a ve srovnání se soudním řízením zlevnit spory mezi obchodníkem a spotřebitelem, který bude mít možnost obrátit se s požadavkem na pomoc s vyřešením sporu na tzv. subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je pro e-shopy Česká obchodní inspekce. Ta se následně bude snažit dovést spor k vzájemné dohodě obou stran.
Provozovatelé e-shopů by této novele měli věnovat pozornost, protože jsou do 1. 2. 2016 povinni splnit zákonem danou informační povinnost a zahrnout ji do obchodních podmínek, kde je třeba jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem informovat o výše uvedené možnosti řešení sporů, a to včetně odkazu na web České obchodní inspekce (www.coi.cz).
Další informace můžete načerpat z úplného znění předpisu, případně některého z právních rozborů. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) připravila vzorové obchodní podmínky, které jsou k dispozici zdarma a na uvedené požadavky reagují.