1. změna obchodních podmínek na e-shopech:
- odstranění souhlasu se zpracováním osobních údajů, pokud je součásti všeobecných obchodních podmínek
- vytvoření článku s informací o zpracovávaných údajích (jaké údaje, jaký právní titul, doba zpracování, ...)
2. změna registrace uživatele:
- nutný souhlas se zpracováním osobních údajů (nevíme, zda subjekt nakoupí)
- doporučené je provést souhlas potvrzením v e-mailu (aPilot zašle e-mail se zněním souhlasu a tlačítkem na povrzení)
- doplnění odkazu na informaci o zpracovávaných údajích do registrace
3. změna objednávky:
- doplnění odkazu na informaci o zpracovávaných údajích
- při požadavku na osobní odběr nepožadovat dodací adresu
- mimo souhlas s obchodními podmínkami přidat také souhlasy s předáním údajů třetím stranám (Heureka, Rondo, Zboží.cz, ...)
4. technické změny na webu:
- Nutnost spuštění upravené cookies lišty (informace o zpracování a případný souhlas), např: „Provozovatel webu, společnost ... se sídlem ..., IČO: ..., jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting a hodnocení spokojenosti. více informací. Souhlasím“
- Při nesouhlasu se nesmí údaje o návštěvníkovi předávat dalším zpracovatelům (Seznam, Google, ...). Obhajitelné jsou pouze Google Analytics a některé chatovací systémy.
- Doporučujeme odstranit všechna sdílecí tlačítka (Facebook, G+, ...) a další komponenty třetích stran, která zaznamanávají chování návštěvníka na webu.
- Doporučujeme prověřit, kde tito dodavatelé získaná data zpracovávají, zda to není mimo EU (např. Zopim).
5. smazání neoprávněně zpracovávaných údajů
- Nemám-li žádný právní titul ke zpracování údajů (není to můj zákazník, nepřihlásil se k odběru newsletteru, nedal jiný souhlas se zpracování, ...), je lepší údaje smazat.
aPilot nebude automaticky mazat zpracovávané údaje bez právního titulu nebo s překročenou dobou zpracovávání. Tyto operace musí provádět správce sám.