Díky společnému řešení pro e-shop PROFARM společnosti CHOVSERVIS a.s. jsme se stali autorizovaným technologickým partnerem pro webová řešení a e-shopy podnikového informačního systému WinFAS.
Nové funkce v aPilotu
Přímé napojení na MailChimp
Po službě Ecomail.cz nabízí aPilot přímé propojení s další službou pro inteligentní e-mail marketing. MailChimp umožňuje správu databáze kontaktů i jednoduchou tvorbu newsletterů, jejich rozeslání a vyhodnocení.
Před propojením s aPilotem je potřeba se v MailChimpu nejprve zaregistrovat. Nastavení propojení naleznete v administraci aPilota na záložce Katalog/propojení v levém panelu v sekci Ostatní.
Omezení dopravy
Prodáváte ve vašem e-shopu atypické zboží (nebezpečné, křehké, nadrozměrné), které je možné odeslat pouze prostřednictvím konkrétních způsobů dopravy? Nyní je v aPilotu možno nastavit, aby v případě, že má zákazník takové zboží v košíku, mohl vybrat pouze takový způsob dopravy, který jeho přepravu umožňuje.
Jak na to?
- Na záložce Katalog/možnosti/dodací podmínky/omezení dopravy si vytvořte nové omezení (například Křehké zboží).
- V editaci dodací podmínky, která umožňuje přepravu křehkého zboží, zaškrtněte na záložce možnosti v položce omezení dopravy checkbox Křehké zboží.
- Na kartách zboží, které chcete posílat jako křehké, vyberte také na záložce obecné v položce dodání zboží v roletce omezení dopravy hodnotu Křehké zboží.
Archivace karet zboží
V každém e-shopu občas dojde k tomu, že je nutné nějaké zboží úplně stáhnout z prodeje z důvodu ukončení výroby apod. Je sice možné takové karty zboží v aPilotu vypnout nebo smazat, nicméně z hlediska SEO je podstatně výhodnější jejich získanou autoritu nezahazovat, ale naopak využít. K tomu v aPilotu slouží funkce Archivovat.
Kartu zboží lze do archivu přesunout velmi jednoduše – kliknutím na ikonku Archivovat:
Přesunutí karty zboží do archivu má následující efekt:
- bude dále dostupná na původní adrese,
- nepůjde koupit,
- nebude nabízena v katalogu,
- nebude dohledatelná pomocí fulltextového vyhledávání,
- nebude odesílána do zbožových srovnávačů,
- nebude zobrazena v mapě serveru.
Velkou výhodou je, že karty zboží v archivu lze editovat (neprojeví se pouze úpravy, které by změnily adresu karty). Je tedy možné na archivovanou kartu zboží vložit například informace o produktu, který vyprodaný produkt nahrazuje apod.
Archivace nemusí být definitivní, kartu zboží je možné z archivu stejně jednoduše – kliknutím na ikonku Archivovat – opět vyjmout a vrátit do prodeje.
Neviditelná reCAPTCHA
Nebaví Vás při odesílání formulářů luštění nečitelných a nesmyslných textů, abyste dokázali, že nejste robot, ale člověk? Návštěvníky Vašeho webu určitě také ne. Můžete je toho velmi snadno ušetřit – v aPilotu je dostupná neviditelná reCAPTCHA.
Takto vypadala přechozí verze reCAPTCHA, která už byla uživatelsky celkem přívětivá, nicméně stále zde byl jeden pro uživatele nadbytečný krok – kliknutí do zaškrtávacího políčka:
Nyní je možné reCAPTCHA definitivně zrušit, tedy alespoň z pohledu návštěvníka webu. Veškerá detekce, jestli je člověk nebo robot, probíhá skrytě na pozadí bez jeho vědomí. Ověření si reCAPTCHA vyžádá ve výjimečných případech, kdy si není jistá, kdo se s ní vlastně pokouší komunikovat.
Chcete mít neviditelnou reCAPTCHA i na svém webu? Napište nám, prosím, na web@pilot.cz. Cena za nasazení a nastavení je 1 200 Kč + DPH.
Změna technologie zasílání e-mailů aPilot
Doručování e-mailů se poslední dobou komplikuje. E-mailové servery jsou více a více obezřetnější ke strojově zaslaným e-mailům a snaží se všemi možnými metodami zamezit šíření spamu a podvodných zpráv, tak zvaně „utahují šrouby“. Doručitelnost e-mailů, nejen z newsletterů, ale také z objednávkových systémů se výrazně snížila. Vývojáři platformy aPilot implementovali do jádra systému nové technologie zasílání e-mailů, které tomuto problému čelí.
Výhody:
- vyšší reputace (důvěryhodnost) zasílaných e-mailů, tudíž vyšší doručitelnost,
- informování o nedoručených e-mailech do schránky odesílatele (tzv. bounce message, např. má příjemce plnou schránku, nebo udělal překlep při zadávání své adresy a adresa neexistuje),
- možnost využití vlastního poštovního serveru, tudíž nezávislost na společné reputaci uživatelů platformy aPilot.
Nové technologie dávají další možnosti „tuningu“ e-mailů:
- bounce message o přijetí nebo důvodech odmítnutí e-mailů,
- úprava e-mailových šablon dle současných požadavků vede ke zvýšení reputace,
- konfigurace SPF i DKIM (digitální podpisy domény),
- možnost využití vysoce profesionálních poštovních služeb, např. Sendgrid, pro budování vlastní reputace a získání více info o doručování e-mailů,
- možnost využít vlastní poštovní server zákazníka.
Chcete zjistit více?
Chcete zvýšit doručitelnost Vašich newsletterů, informačních e-mailů o stavu objednávky apod?
Napište na web@pilot.cz.
Parametry na článcích v modulu Obsah
Nově je možné články v modulu Obsah podobně jako katalogové karty zboží doplňovat o parametry, které si uživatel definuje. Parametry lze využít pro zápis hodnot, které v editaci článků nemají vlastní pole (například GPS souřadnice, UTM parametry, ...), a jejich následné speciální využití nebo umístění ve struktuře stránky.
Využití parametrů vyžaduje nastavení a úpravu šablon – v případě zájmu nás tedy, prosím, kontaktujte.
Vlastní pohledy
Systém aPilot umožňuje vytvořit specifickou sestavu dat e-shopu s možností exportu do XLS nebo CSV pro další zpracování v externích aplikacích.
Vlastní pohledy vytváříme na míru dle individuálních požadavků daného e-shopu a jedná se o zpoplatněnou službu. V případě zájmu nás, prosím, kontaktujte.
Roztočte Rondo!
Dejte zákazníkům Vašeho e-shopu možnost vyhrát zajímavé ceny v internetové hře Rondo.
Rondo je program odměňování založený na zábavě. Vy se stanete partnerem Rondo, od kterého nakoupíte za zlomek hodnoty herní žetony, tzv. rondony. Těmi potom odměníte za nákup své zákazníky, kteří je vloží do hry. Na základě pravděpodobnosti a zvolené taktiky vyhrávají. Čím více rondonů mají, tím větší je jejich šance na výhru. Svým zákazníkům tak kromě zboží nabídnete také zážitek, díky kterému budou motivováni k dalším nákupům.
Nastavení systému odměňování najdete v redakci aPilota na záložce Katalog/propojení/Rondo.
GLS ParcelShop
S aPilotem nyní můžete nabídnout Vašim zákazníkům odběr zboží v ParcelShopech společnosti GLS.
Chcete-li využívat služeb dopravce GLS, musíte u něj nejprve provést registraci. Více informací najdete na webu GLS.
V aPilotu na záložce Katalog/propojení/GLS vyberete pobočky, na které chcete zboží posílat. Můžete zde také aktivovat automatické povolení přidaných poboček (pokud GLS zřídí nový ParcelShop, přidá se automaticky do Vámi povolených poboček).
Pokud na dodací podmínce zvolíte typ doručení GLS ParcelShop, nabídnou se Vašim zákazníkům při výběru této pobočky Vámi povolené pobočky sítě ParcelShop.
Skladové příjemky a výdejky
Přidali jsme do aPilota rozhraní pro snadné naskladnění nebo vyskladnění zboží pomocí příjemek a výdejek.
Tuto novou funkci najdete v modulu „Katalog“ na záložce „příjemka/výdejka“. Pomocí ní můžete snadno přidat zboží na sklad nebo odebrat zboží ze skladu a na jednom místě měnit počty kusů na jednotlivých kartách zboží.
Postup je jednoduchý:
- vytvoříte doklad
- přidáte položky do dokladu
- potvrdíte naskladnění / vyskladnění
Přidávat položky do dokladu je možno ručně...
... nebo předvyplněním z CSV souboru.
Detailní informace o fungování příjemek a výdejek najdete v manuálu.
EET – evidence tržeb pro e-shopy
Nový modul Platby platformy aPilot slouží k evidenci plateb objednávek provedených v modulu Katalog i jiných přijatých plateb a je určený zejména pro obchodníky, kteží jsou podle Zákona o evidenci tržeb povinni evidovat tržby přes EET.
Modul aPilot Platby umožňuje:
- automatickou evidenci plateb provedených přes online platební brány,
- zasílání účtenek zákazníkovi e-mailem,
- manuální evidenci tržeb z administrace e-shopu (např. při platbě v hotovosti na prodejně),
- pohodlné storno evidovaných tržeb (např. v případě reklamace objednávky),
- evidenci tržeb více poplatníků v rámci jednoho e-shopu,
- automatický přepočet tržeb provedených v cizí měně dle aktuálního kurzu ČNB.
Chcete také modul Platby používat? Kontaktujte nás.
Vylepšený editor textů
Aktualizovali jsme WYSIWYG editor, přichází nové funkce, základní funkčnost zůstává stejná. Nová verze přináší řadu vylepšení, např. formátování vloženého textu z MS Word, nebo předvídatelnější chování při tvorbě seznamů.
Aktualizovali jsme WYSIWYG editor (editace textů článků, popisů zboží, ...). Mění se vzhled a přichází nové funkce, základní funkčnost zůstává stejná. Nová verze přináší řadu vylepšení, např. formátování vloženého textu z MS Word, nebo předvídatelnější chování při tvorbě seznamů. Využíváte-li formátování vlastními styly, najdete tuto volbu nově v menu „Formáty / Vlastní styly“.
Výraznou novinkou je možnost využití šablon. Pokud často vkládáte do editoru stejný obsah (např. tabulku velikostí, parametrů, ...), můžete takovou tabulku uložit do šablony a pak ji opakovaně používat jedním kliknutím.
Rádi Vám s šablonami pomůžeme. Napište nám na web@pilot.cz, připravíme šablonu a umistíme jí do Vaší administrace aPilot.
Na obrázcích je porovnání nové (nahoře) a předchozí verze editoru (dole).
Pokud narazíte na problém s používáním nového editoru, napište nebo zavolejte.
Přímé napojení s Ecomail.cz
aPilot je nově propojen se Ecomail.cz službou pro inteligentní e-mail marketing, která vám umožní jednoduše vytvářet a rozesílat e-mailovou kampaň, spravovat vaši databázi kontaktů a sledovat výsledky odeslaných kampaní.
Pro propojení nejdříve potřebujeme získat API klíč pro sloučení aPilota s Vaší účtem na Ecomail.cz - najdeme ho ve Správě účtu & události na kartě Integrace.
Nastavení propojení aPilot s Ecomail naleznede v administraci aPilot v modulu „Katalog“ na záložce „Propojení“ v levém panelu v sekci „Ostatní“.
Vložte zkopírovaný API klíč, do políčka jazyku vložte ID seznamu kontaktů z Ecomail, odpovídající danému jazyku (pokud používáte více než jeden jazyk, je nutno pro každý z nich vytvořit v ecomail zvlášť seznam kontaktů). Pomocí checkboxů nastavte požadované chování a od teď se vám budou kontakty vašich zaregistrovaných uživatelů atomaticky přenášet do Ecomail, odkud můžete rozesílat newslettery.
Informace o zpracování údajů pomocí cookies
Podle legislativy EU a ČR musí provozovatel webu informovat uživatele o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies.
Podle aktuálně platných právních předpisů EU a České republiky vzniká provozovateli služby povinnost informovat uživatele o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies.
V rámci České republiky tedy není nutno vyžadovat aktivní souhlas uživatele před zavedením cookies, ale postačuje zobrazit mu informaci, že se tak děje, a umožnit mu to odmítnout (každý uživatel má možnost vypnout si podporu cookies v nastavení prohlížeče, případně dané cookies smazat, použít anonymní okno atp.). Bližší informace o této problematice včetně právního rozboru naleznete např. na serveru epravo.cz.
Zobrazování informace o cookies na webech na platformě aPilot
Abyste mohli využívat funkci zobrazování informací o cookies na Vašem webu, je potřeba
- používat verzi platformy aPilot 2.1 a vyšší (číslo verze vidíte v přihlašovacím okně aPilot vlevo dole, pokud ne, používáte starší verzi aPilota, v tom případě nás kontaktujte),
- nechat si od nás upravit šablony,
- nakonfigurovat a povolit funkci v administraci (viz níže).
Nastavení v administraci aPilota
Konfiguraci zobrazení banneru „informace o cookies“ naleznete v administraci na záložce Nastavení/možnosti/obecné.
- informovat o cookies – zatržením políčka funkci aktivujete (výchozí stav políčka je nezatržené, tzn. funkce není aktivní)
- text informace o cookies – přednastavený text informačního banneru, který je možno libovolně měnit, a to pro každý jazyk zvlášť
- adresa informace o cookies – odkaz na bližší informace o ochraně osobních údajů na Vašem webu, opět pro každý jazyk zvlášť. Po vyplnění URL se textová informace v banneru doplní o aktivní odkaz „více“ směřující na zadanou adresu. Pokud adresu nevyplníte, žádný odkaz se v banneru nezobrazí.
Máte o využití této funkce zájem? Potřebujete poradit nebo něco vysvětlit? Kontaktujte nás!
Propojení s Najnákup.sk
Propojili jsme aPilot s NajNákup.sk, jedním z hlavních slovenských zbožových srovnávačů.
NajNákup.sk je jedním z hlavních slovenských zbožových srovnávačů. Přestože jasnou jedničkou na tamním trhu je skupina webů Heureka.sk, registrací na NajNákup.sk získáte významný prodejní kanál s měsíční návštěvností 400–500 tisíc unikátních návštěvníků.
Pro možnost nabídky zboží přes Najnákup.sk je potřeba se na tomto zbožovém srovnávači zaregistrovat. Údaje potřebné pro propojení najdete v redakci aPilota na záložce Katalog/propojení/Najnákup.sk.
Zasílání obchodních podmínek s objednávkou
Přidali jsme do aPilota funkci, která usnadní informování zákazníků e-shopu o obchodních podmínkách platných v okamžiku provedení objednávky.
Požadavek na připojení aktuálních obchodních podmínek k e-mailu s potvrzením objednávky sice vyplývá z velmi restriktivního výkladu ustanovení nového občanského zákoníku, nicméně považujeme to za vhodné, protože z hlediska prodávajícího i kupujícího je – na rozdíl od zaslání pouhého odkazu – zcela jasné, jaké znění obchodních podmínek platilo v okamžiku uzavření kupní smlouvy.
Jak provést nastavení v aPilotu?
- Nahrajte pomocí Průzkumníka obchodní podmínky ve formátu PDF na server.
- Na záložce Katalog/možnosti/dodavatel nastavte odkaz na tento soubor.
Pro každého dodavatele i pro každou jazykovou mutaci je možno nastavit odlišné obchodní podmínky.
Statistika objednávek v aPilotu
Přehledné informace o objednávkách provedených na e-shopu najdete nyní přímo v redakci aPilota.
Pro lepší přehled o výkonnosti e-shopu jsme přímo do aPilota implementovali statistiky objednávek. Co vše ve statistikách najdete?
- Počet i hodnotu objednávek provedených dnes, včera, minulý týden, tento měsíc, minulý měsíc, tento rok a celkově,
- denní průměr hodnoty objednávek v uvedeném období,
- hodnotu stornovaných objednávek,
- meziroční porovnání,
- měsíční vývoj objednávek za posledních 12 měsíců.
Všechny tyto údaje jsou k dispozici pro všechny měny, ve kterých je možno v e-shopu nakupovat.
Statistiky najdete na záložce Katalog/objednavky/statistika. Pokud ne, kontaktujte nás a my Vám tuto funkcionalitu aktivujeme.
Doprava zdarma
Nabídněte svým zákazníkům dopravu zdarma v závislosti na tom, jaké zboží mají vloženo v košíku.
Systém aPilot nově umožnuje nabídnout Vašim zákazníkům dopravu zdarma v závislosti na tom, jaké položky mají ve svém košíku.
Jak tuto funkci používat?
- Na záložce obecné při editaci karty zboží zaškrtnete poštovné zdarma u těch produktů, u nichž chcete nabídnout možnost dopravy zdarma.
- Na záložce možnosti při nastavení dodací podmínky (ty se nastavují na záložce Katalog/možnosti/dodací podmínky) můžete následně zvolit, jestli má být doprava nabídnuta v případě, že je v košíku alespoň jedna položka nebo všechny položky se zaškrtnutým poštovným zdarma.
Samozřejmě je možné kombinovat tento způsob nastavení dopravy zdarma s cenovými nebo hmotnostními limity (např. nabídnout dopravu zdarma, pokud je v košíku alespoň jedna položka se zaškrtnutým poštovným zdarma, ale pouze u objednávek nad 1000 Kč).
Poštovné podle hmotnosti zásilky
Cenu poštovného můžete nově definovat také podle hmotnosti zboží v košíku.
Cena poštovného podle hmotnosti zboží? Díky nové funkci aPilota nic obtížného.
Jak tuto funkci používat?
- Na záložce obecné při editaci karty zboží zadáte u všech produktů hmotnost zboží v kilogramech (je možné použít i desetinná čísla).
- Na záložce možnosti při nastavení dodací podmínky (ty se nastavují na záložce Katalog/možnosti/dodací podmínky) následně jako základ poštovného zvolíte hmotnost zboží v košíku a nastavit cenu dopravy.
Navíc jsme přidali možnost omezení dodací podmínky podle hmotnosti zboží v košíku. Tato funkce najde uplatnění v případech, kdy má dopravce poskytování určité služby omezeno hmotností zásilky (např. maximálně 2 kg u služby Doporučené psaní České pošty apod.).
Propojení se službou DPD
Novým rozšířením platformy aPilot je podpora zásilkové služby DPD, která se zaměřuje na vnitrostátní i mezinárodní expresní a zásilkovou službu. Zásilky doručují do více než 80 odběrných míst DPD ParcelShop. Propojený e-shop svým zákazníkům umožní zvolit způsob dopravy DPD na libovolné odběrné místo. Příjemce je o zásilce průběžně informován.
Uloženka
Uloženka se zabývá nízkonákladovou přepravou zásilek internetových obchodů a jejich předání koncovým zákazníkům formou osobních odběrů na specializovaných výdejních místech v rámci České a Slovenské republiky.
I ten nejmenší e-shop nyní s Uloženkou získá přes 80 výdejních míst s profesionální obsluhou, nejnižší cenou dopravy do druhého dne a především spokojené zákazníky s možností platit za zboží až při jeho převzetí.
Změna připojení obrázku ke článku
Někteří uživatelé platformy aPilot používají položku obrázek u článku, která umožňuje vložení obrázku a jeho umístění na určitou pozici v rámci elementu (na začátek, za nadpis, za abstrakt, …).
Tato položka je nyní nahrazena novou funkcí Obrázky na samostatné záložce a doplněna o další vlastnosti.
Původní podoba sekce obrázek.
Nová záložka Obrázky
V editaci elementu přibyla nová záložka obrázky. Do této záložky můžete nahrát (drag&drop, tlačítko nahrát) libovolný počet fotografií, kterým můžete určit přesné pozice umístění na webu.
Pro nastavení pozice musí být konkrétní obrázek označen.
Nový přístup k obrázkům
Poznatky uživatelů, podpořené statistikami používání, ukázaly několik problémů:
- zmatek v adresářové struktuře souboru (nikdo neví, do jaké složky obrázek nahrál)
- obrázky se v 99 % používají pouze na jedné stránce webu, nikoliv opakovaně
- při mazání či nahrazování obrázku na serveru se často zapomene, že stejný obrázek je používán vícekrát na webu, a dochází k chybám.
Funkce Obrázky vytváří automaticky jedinečný adresář (složku) pro daný článek a kopíruje obrázky do této složky. Tím vzniká skupina obrázků určených výhradně pro tento článek.
Možnosti funkce Obrázky
- Nahrát – nahrávání obrázků z vašeho počítače. Obrázky můžete nahrávat také pouhým přetažením souborů přímo z vašeho počítače do okna „přetáhněte obrázky sem“ (drag&drop).
- Průzkumník – nahrání obrázků z Průzkumníku aPilot. Pokud již obrázky v záložce existují, Průzkumník ukáže jejich umístění v datové struktuře.
- Pozice obrázku – výběr pozice obrázku. Označte obrázek a vyberte jeho požadovanou pozici.
- Upravit – editace označeného obrázku.
- Smazat – odstranění obrázku ze článku i ze serveru.
Nové možnosti pro Váš web (je nutná úprava šablon webu, zavolejte nám)
- Slideshow – označením více obrázků a nastavením stejné pozice se automaticky vytvoří slideshow.
- Galerie – jedno z možných umístění je galerie, která automaticky vytvoří fotogalerii u článku (podobně jako připojení galerie).
- Záhlaví – změna fotografií nebo tvorba slideshow v záhlaví stránky. Nemusíte vybírat fotografii pro záhlaví na každé stránce. aPilot se sám podívá do nastavení a pokud není u článku určena fotka pro záhlaví, použije fotku pro záhlaví z mateřského článku nebo z obecného nastavení celé prezentace.
- Jakékoliv jiné umístění obrázků si vymyslíte :-)
- Automatický výpočet velikosti – aPilot sám vypočítá velikost obrázku.